Kako zmanjšati vpliv stresa na kožo

Koža se lahko negativno odzove na stres. Seznanite se z načini, kako lahko stres učinkuje na kožo in kaj lahko storite, da bo vpliv stresa na vaše življenje čim manjši.

V reku »vse ti piše na obrazu« je veliko resnice. Pravzaprav je naše telo »popisano« z našimi težavami. Spremembe na naši koži so neločljivo povezane z našimi občutki: zardimo, kadar smo nervozni ali v zadregi, od skrbi imamo nagubano čelo, stres pa se odraža v pojavu aken in ekcema. Dolgotrajna izpostavljenost stresu lahko povzroči, da je naša koža videti starejša in utrujena (enako velja za nas same). Zato zmanjšajmo vsakodnevni stres, da bomo videti mlajši in bolj zdravi.

Ključno za preprečevanje vpliva, ki ga ima stres na kožo, je to, da se lotimo obvladovanja stresa. Pomemben prvi korak pri obvladovanju stresa je ugotavljanje vzrokov zanj. Včasih so stvari, za katere mislimo, da nam povzročajo stres, le površinski sprožilci, ki prikrijejo globlje težave, kot so problemi v odnosih, nizka samopodoba ali pritiski v službi. Stresa ne morete v celoti izločiti iz življenja, vendar če poznate vzroke zanj, ga boste lažje obvladovali in tudi povečali svojo odpornost nanj.

V splošnem velja, da se telo in um lažje spoprijemata s stresom, če živimo zdravo3Redna vadba pozitivno vpliva na samozavest, razpoloženje in kakovost spanca. Ko smo pod stresom, nas pritegne sladka in mastna hrana »za tolažbo«; nadomestite jo s sadjem, zelenjavo, pustim mesom in polnozrnatimi izdelki. Hrana z visoko hranljivo vrednostjo in obilico vitaminov lahko okrepi vaš imunski sistem, zniža krvni pritisk ter kožo naredi zdravo in sijočo.

Poskrbite tudi za dovolj spanca, saj se med spanjem telo obnavlja, tako na fizični kot tudi na mentalni ravni4. Stres lahko uniči vzorce spanja in pojavijo se zabuhle oči, bledičnost ter gubice. Spanje je naš najboljši približek »vodnjaku mladosti«, zato si skušajte zagotoviti vsaj sedem ur »lepotnega spanca« na noč, da bosta vaš videz in počutje optimalna. Razmislite lahko tudi o tem, da bi se naučili kakšne sproščujoče dejavnosti, kot sta meditacija ali joga. Za obe je bilo dokazano, da zmanjšata stres in izboljšata kakovost spanca.

In ne pozabite: pri obvladovanju stresa niste sami. Svoje težave zaupajte prijateljem in družini ali pa za nasvet povprašajte strokovnjaka. Tako boste lahko zmanjšali breme in negativne učinke stresa5. Če upoštevate te korake, boste šli lažje skozi stresnejša obdobja, preprečili pa boste lahko tudi, da bi se stres poznal na vaši koži.

Ali ste vedeli?

Da bi preprečili negativne učinke stresa na kožo in poskrbeli za njeno redno obnavljanje, ne pozabimo na »vodnjak mladosti« – vsaj sedem ur spanca na noč.

Morda vas bodo zanimali tudi naslednji članki

KOŽNE ALERGIJE

Vaša koža je pregrada, ki vaše telo ščiti pred škodljivimi vplivi okolja. Ta pregrada vsak dan pride v stik s tujimi snovmi, alergeni, onesnaževali in dražili, ki lahko povzročijo reakcije, značilne za kožne alergije.

SONCE IN KOŽA

Za marsikoga je sončen dan razlog za slavje – sonce spodbuja vaše možgane k sproščanju serotonina, ki je hormon dobrega počutja, in spodbode telo k ustvarjanju vitamina D, ki je pomemben za kosti. Sonce je dobro in nujno potrebno, a predstavlja tudi grožnjo zdravju kože.

DRAŽENJE KOŽE

Vnetni proces pomaga zaceliti in obnoviti poškodovano tkivo. Torej, ko opazite izpuščaj ali ko vas zasrbi koža, pomislite, da gre tu za proces obnavljanja kože – naravne pregrade, ki vas ščiti pred škodljivimi vplivi okolja.